Tuesday 27 January 2009

Membuat Diriku Rasa Disayangi...

Akhirnya, blog ku telah dicomelkan dgn mcm2.. harap2.. aku lebih semangat utk up date my blog n tetamu yg dtg bertandang di blog ni pun rasa selesa.. Hehe nak jamu teh earl grey mcm susah je.. org dendangkan lagu2 shj la yea.. hehehe

Kalu sesiapa yg ada ikuti my Zodiak Blog.. dalam tu aku ada mempertikaikan yg aku ni x manja dan x popular spt yg dinyatakan jika aku bernaung di bawah Gemini.. tp ada pula kawan aku yg tegur cakap betapa ironinya.. krn aku nafikan yg aku ni popular tp dlm blog ni pula ada je citer pasal laki yg berminat nak berkawan dgn aku.. hahaha aku hanya mampu tergelak je.. sbb xle nak balas blk.. sbb bg aku, maksud popular di sini.. ialah kalau aku petik jari sekali.. berdessuppp 10 laki beratur dpn aku.. hahahaha boleh x aku faham mcm tu?

Anyway, hari ni aku hanya duduk di rumah sahaja sambil mengemas umah ku.. sgt penat.. stiap pelusuk umah aku bersihkan.. hehe bukan senang tau nak tgk aku rajin mcm nie.. ni pun x abis kemas lagi, aku rehat jap.. serious sakit badan.. sbb byk sgt yg nak dikemaskan.. lepas ni tinggal nak susun2 brg bg teratur.. so xde la bersepah sgt brg atas meja mkn n sofa aku.. huuhuhu... dan sbg upah rajin mengemas umah hari nie.. Aku nak belanja diri sendiri mkn kenny rogers or sushi king.. (hehe xtau nak decide yg mana satu)

Dalam aku kusyuk mengemas tetiba ada sms masuk.. hehe sbb sahaja nak cari alasan curi tulang jap.. p la baca sms tu .. emm sms dr Mr Im.. aku n dia bukan la kerap sgt bersms or call.. Mgkn dlm once a while we just sms say hi dan tanya khabar... He is a nice fellow.. To those yg x kenal dia.. aku hanya boleh cerita secara ringkas yg dia pernah kecewa dgn aku dan skrg dah kawin dgn minah German. Masa kami kawan dia duda anak 1.. kalu x silap aku, almost 4 years dah kami berkawan.. eemm jap jap kira betul2... yea la!!. aku kenal dia sejak aku keje kat dpn KLCC lagi..

Dia frust dgn aku sbb aku masih xle lupakan DIA.. hehe ye la cinta aku masa tu pd DIA sgt utuh.. kalu kena serang dek Isreal pun... kira masa tu xkan nya aku berputus asa utk terus bersama DIA.. hahaha rasa kelakar pula bila dikenang2kan... sbb gini jadinya ant aku n DIA..

Anyway smbg blk citer sms tu.. dgn bestnya aku mencuri tulang utk berehat sebentar sambil baca sms dr dia..

"Last nite I dreamt of u waiting 4 me after work n I kiss yr 4head n told others dat u r my future wife. It's a dream but it touches me n keeps me thingking.. it is reality or is it only a dream. I could only sigh.. n think back of my dream. Its so wonderful. I dont know why I have dat dream last nite. It makes me restless.. its playing in my head.. I dont know what 2 say. I could only say TQ n I'm sorry 4 dreaming of u"

eemm boleh x aku rasa terharu.. haha bengong tul aku nie.. apa sbb nak terharu tah..

Well I know him, dia mmg suka ngusik n ngurat aku once in awhile.. hanya utk pastikan yg aku stiasa rasa disygi n bernilai oleh seseorang. So that, I wont feel depress or sad bcoz I'm still single and available. Sebab tu kot aku rasa terharu.. sbb dia mengambil berat mengenai aku.. He just want me to be happy n keep moving fwd in my life.. I should be thankful to him.. bcoz he always make me smile n make my day..

Walaupun dia pernah kecewa dgn aku, tp dia masih tetap berada di sisiku utk mberi sokongan moral terhadap aku secara jauh. Aku patut bersyukur krn aku dikurniakan kawan yg mcm nie.. krn tanpa dorang mesti aku rasa down dan x setabah sekarang utk terus mharungi hidup aku nie. (hehe ramai lagi yg support aku sebenarnya.. kawan2 ku n famili)

Dan adakalanya ada juga juga terdetik dlm hatiku jika dia serious utk mengambil aku sbg isteri kedua dia.. mgkn aku masih boleh mempertimbangkannya.. sbb aku masih ada sikit perasaan suka n syg pd dia (suka kan anak dia sebenarnya).. haha tp bila difikirkan semula.. masa mula2 kawan dgn dia.. kami selalu juga gaduh.. sbb perbezaan pendapat dan ideologi... ye la mgkn perbezaan umur kami yg begitu ketara iaitu 12 thn.. tp jika boleh aku xnak la.. sbb dia hak org.. dan aku cuba utk memegang prinsip ku.. dan di dalam hati aku masih ada lagi DIA walaupun aku sudah mula melupakan dia..

Ok masa utk sambung mengemas umah.. chaiyooo!!!

No comments: