Saturday 21 March 2009

Disney On Ice - Fasa 1

Hohoho korang jangan jeles.... semalam ada orang ajak aku pi tengok Disney On Ice - Princess Wishes.. haha jgn salah faham pula.. yang ajak tu perempuan tau.. kebetulan dia ada satu extra ticket free.. dan kebetulan dah lama aku x jumpa dgn si Ieta nie.. so, aku dgn hati yg gembira menerima pelawaan dia.. (Thanks Ieta)

Kami dapat duduk row depan (2nd row dari baris paling hadapan.. kalu x silap aku harga tiket tu dlm RM100++).. Ni la kali pertama aku tgk show mcm nie (on ice).. kali terakhir aku p tgk show mcm ni masa aku kecil kot.. itu pun kalu x silap aku Royal Circus dgn famili aku.. Aku agak teruja juga nak p tgk Disney On Ice.. ialah nak buat mcm ne.. aku ni kan salah satu peminat Disney.. lebih2 cartoon Disney..

Meh aku citer intipati secara ringkas rancangan Disney On Ice nie.. (huhu gambar ada la skit.. ni pun aku rembat dari facebook Ieta.. nak buat mcm ne.. aku x bawa camera sendiri.. n hp HTC aku bateri dah kojol.. eleh kalu ambil guna hp HTC pun x berbaloi.. sbbnya bukan ada flash pun.. ) So yg mula2 kluar di atas pentas ais adalah Tinklebell.. comel je Tinklebell dia.. Kemudian diikuti dengan karektor utama Disney.. hohoho sape lagi kalu bukan Mickey and Minnie Mouse..





Show dimulai dengan kisah Aladdin dahulu.. Berlatar belakang kan Pasar Agrabah (huhu entah betul ke x aku eja ni) Lepas tu Princess Jasmine merayau di pasar tersebut.. Aladdin kena tangkap.. Genie keluar.. hohoho menarik juga la.. oh sblm aku terlupa.,. citer dia xdela dr mula smp abis.. hehe ni lebih kepada musical show.. of course lagu2 yang glamour dari Filem tersebut dipilih utk buat show.. Kalau dalam Citer Aladdin ni kena la ada lagu "A Whole New World".. (hehe aku suka gila lagu nie)





Lepas tu Princess Snow White pula keluar bersama Prince charming dia.. hehe korang mesti tau dlm kisah Snow White wajib ada 7 org kerdil dia (The 7 Dwarfs).. n sudah pasti ada mereka nie semua.. eemm bila tgk show Snow White nie.. aku ingat lagi masa kecil2, ni la katun fav aku.. setiap hari aku asyik playkan tape katun Snow White.. haha gila aku leh ingat jln citer dia.. Dan utk pengetahuan korang gak Snow White adalah 1st filem katun Disney..

Kemudian diikuti show Little Mermaid... ini mmg dinanti2kan oleh aku.. dlm byk2 cartoon Disney, aku paling suka Little Mermaid.. mgkn sbb byk lagu2 dlm tu best2.. dan aku rasa Prince Eric adalah yang paling kacak dlm byk2 Prince Disney.. muahahahaha dan aku suka juga watak Sebastian (si Lobster) sbb dia pandai nyanyi dan kelakar..




Lama juga show utk Little Mermaid nie.. hehe ye la.. Little Mermaid mmg byk lagu n lagu dia pun byk yg best.. siap di pertengahan show tu boleh break 15 minit jap utk mereka tambahkan dan ratakan ais.. hehe owh x lupa juga.. ada juga jemputan utk penonton (kanak2) utk naik ke dlm bot.. kira terlibat sikit dlm show Little Mermaid ler.. tah berapa la parent mereka bayar.. hehe.. one thing aku suka sikit pasal show Little Mermaid nie.. sbb ada effect tambahan.. iaitu mereka ada hasil bubble.. ala belon sabun tu.. hehe utk kasi effect mcm dlm laut ler.. kira mcm buih2 dlm laut gitu.. best gak.. kami yg duduk row depan ni.. kira sampai la juga bubble tu ke arah kami... aku pun ngalahkan budak2 sibuk memecahkan belon sabun tu.. haha aku boleh sempat pula berebut nak pecahkan bubble dgn budak belakang aku.. haha
Lepas tu, watak Bell dari Beauty & The Beast pula keluar.. sayangnya The Beast xde.. hohoho sungguh x glamour agaknya Beast dia.. tp yang pasti nya karakter candle candeliar (lilin) tu adalah kluar.. boleh x, aku x ingat nama dia n malas nak search dlm internet.. yg aku tau nama dia ala2 Perancis gitu.. sbb tu aku susah nak ingat.. hehe.. yg best pasal show Beauty ni.. dia byk pelakon tambahan.. hehe Cik n Encik sudu garfu..


Abis persembahan Beauty & the Beast, Mulan pula kluar.. eemm persembahan utk Mulan ni biasa je la.. xde apa yg menarik sgt.. (hehe sorry yea.. pic selepas ni dah tiada.. nak buat mcm ne cik camera kita x abis upload lagi dlm FB dia.. so xle la nak culik pic dari beliau.. xpe xpe.. korang tgk n bacala dlm blog beliau nanti)...

Hohoho lepas Mulan ni yg aku suka sgt.. antara ramai2 princess Disney.. karektor ni yg paling aku suka.. malah bagi aku dia la Princess Disney yang paling cun dan cantik.. hehe korang tau ke sape.. well sebenarnya aku dpt nama nickname ni pun adalah dari dia.. punya la aku suka Princess nie.. smp aku gunakan nama dia sbg nickname aku.. tapi ada perbezaan sikit ejaan la.. tapi bunyi sama k.. Siapa lagi kalu bukan Princess Arora.. dari Sleeping Beauty..

Dalam Persembahan Sleeping Beauty ni mmg best n ganas la.. mana taknya.. siap ada prop naga tu.. hohoho dan yg paling x sangka.. siap ada effect api... Sang naga menyemburkan api ke arah Putera.. ganas ganas... terkejut gak masa api kluar dr mulut naga tu..


Last but not least, korang mesti dah tau kan.. siapa the last princess nie.. mana mgkn dia xde dlm ramai2 princess Disney nie.. even dia la yg paling glamour antara ramai2 Princess Disney nie.. hehe aku pun x tau knp dia glamour.. mgkn kah sbb kasut kaca nya kah? atau sebab dia selalu kena buli dgn mak tiri n kakak2 tirinya kah.. hohoho mesti korang dah boleh teka.. siapakah beliau.. Dia adalah Cinderella...

Dalam persembahan Cinderella nie.. yg menarik perhatian aku adalah prop kereta kuda dia.. cantikkkk.. hehe mcm nak naik je...

Di penghujung persembahan Disney on Ice ni... ke semua Princess n Prince ni keluar.. dan beramai2 memeriahkan pentas ais tu.. hoho siap ada bunga api tu keluar dari kereta kuda Cinderella.. mmg x sangka..dan mengejutkan..

Kesimpulannya, agak menarik juga persembahan Disney On Ice nie.. n of course kanak2 excited gila la... bila tgk karektor utama mereka meluncur di ais... aku agak kagum juga dgn budak2 ni.. ye la.. ramai yg kenal karektor lama mcm Snow White and the 7 Dwarf.. siap tanya ayah dia yg mana satu Grumpy.. hahaha bukan apa.. Snow White adalah katun yang paling lama.. agak kagum la.. jika budak zaman skrg tau karektor ni.. Dan bagi aku pula, bila tgk semua charactors ni.. ia mbuat aku teringat zaman kanak2 ribena aku.. hehe ialah dulu mana ada byk sgt katun or anime nie.. kira katun Disney adalah fav aku.. mana penah aku miss mana2 katun dari Disney nie..

Oh jgn jeles.. aku siap ada beli cawan Mickey.. berharga RM30.. gila mahal.. n dpt straw+sudu Sebastian.. hehe beli pun utk kenangan je.. Kenangan p tgk Disney On Ice secara percuma.. bersama Ieta, Shu dan Ayu.

p/s- Thanks Ieta sbb sudi menyeret aku bersama.. dan x lupa juga pic2 yg cantik nie..

No comments: