Wednesday 18 March 2009

Mr D (The End)

Aku baru lepas gaduh dgn Mr D.. dan akhirnya dia telah membuat keputusan tidak akan berhubung dengan aku atau chat dengan aku. Well guess what?? I'm not even care if him wants to be friends with me or not.. after what have he have said to me.. all those bad things..

Tahap kesabaran aku ada tahapnya juga.. so aku main je la rentak dia.. dan sekarang dia tak suka.. so ok la.. aku mmg tak ada rasa apa2 pun.. cuma nak tergelak.. sbb kami sempat gaduh pasal pewarna kuku n rantai emas..

Kami bersetuju untuk membuat pertukaran 2 pic gambar dia ditukar dgn address blog aku.. aku pun tak pasti dia tu pic dia ke tak.. sbb malas nak fikir sudah. Aku bagi dia link blog zodiak aku. Pic yg dia bagi tu, aku nampak dia ada pakai rantai emas.. so aku tanya la, dia pakai rantai emas ke? Dia ckp ya tp kadang2.. adei serious nak tergelak aku dibuatnya, sbb aku ingat lagi masa dia called aku, aku dengar dia penah marah staff perempuan dia sbb pakai pewarna kuku atas alasan tak sah solat (serious masa tu kagum aku dgn Mr D ni.. ialah bukan semua org berani nak tegur ma)

Tapi bila aku tgk pic dia pakai rantai emas.. serious aku dah tersengih.. aku tanya dia tau tak hukum laki pakai barang kemas? HARAM tau.. ada ke patut dia boleh argue dgn aku blk.. pakai pewarna kuku tak sah solat.. tapi kalu laki pakai barang kemas masih sah solatnya.. serious aku terkedu dengan jawapan dia.. dan aku sedih sungguh dgn jawapan yg diberi oleh dia.. bukan dia nak rasa bersalah dan malu.. tp masih boleh menegakkan benang yg basah.. aku malas nak ckp byk.. aku diam je la.

Dan dia pula rasa tertipu dgn aku, sbb aku tak bg address blog ni pada dia tp aku bg address blog zodiak.. dia marah dan bengang dgn aku.. lor, mana la aku tau dia nak address blog nie.. rupanya dia sibuk nak baca pasal entry post yg aku tulis pasal dia sblm nie..

Apa2 je la.. malas aku nak fikir.. yg pasti aku dah senang hati sbb tak payah kawan dan layan dia.. ish kalu terus kawan dgn dia.. boleh terpesong pula akidah aku.. bagi aku perkara haram tetap haram.. jadi jangan la sesekali cuba cakap sesuatu yang membela diri utk menampakkan diri betul.. x kisah la sah ke tak solat tu sebab dia pakai barang kemas, tapi dah termaktub dalam hukum Allah, bahawa laki diharamkan memakai barang kemas dan sutera.

Aii mcm2.. so, all i can say now.. bye bye Mr D..
p/s- aku masih kagum dengan DIA

4 comments:

Unknown said...

ehmmm..
aku pun spt ko jugak..
pelik kan??? mana mazhab dia blajo??
HARAM hukum nye laki memakai emas..
dah pakai pun haram apatah lagii membawa ke sembhyg..
sutera pun x leh pakai..
aku ingat laa.. mr D.. tu teringin nak jadi adek2 kot..
hahaha..
meng HALAL kan apa yg HARAM..
elok la ko say BYE2 kat diaaa..

sKywAlkeR said...

Mr D is refer to:
1. Dungu
2. Dangkal
3. Doraemon
4. Dasar xsedar diri
5. Dongkey


Ape pnye bangang..Leh la plak pkai rntai emas..Gile ke ape..

Aurora said...

uih sky.. marah sungguh dia.. haha sabar.. sabar.. biar la dia.. biar la dia bahagia dia pendapat dia.. aku dah pesan dgn dia p menuntut ilmu lagi.. malas nak gaduh dgn org yg serba serbi betul nie.. yang pastinya dia dah xkan kacau aku.. tu dah cukup menggembirakan aku..

az said...

adus.

membuat sesuatu yang salah itu adalah salah.
membenarkan sesuatu yang salah itu adalah lebih salah.