Tuesday 10 February 2009

Merisik

Kecoh bbrp hari nie dlm famili aku.. hehe kalu tgk tajuk post ni pasal merisik... tp jeng jeng jeng.. hahaha bukan aku daaaa tp....

Adik aku.. yg no 3 dah sibuk nak bertunang dgn aweks dia.. Emm aku no 1, pastu adik aku Si Bob no 2 diikuti Si skema no 3 dan si Beng no 4.. hahaha.. suka2 hati aku je bg nama kat dorang... ni baru sikit adik2 aku letak.. x masuk tiri miri lagi..

Tapi mmg agak kecoh la skit.. aku rasa kat kg aku tu mcm satu berita menggembirakan or tergempar la juga.. akhirnya dalam famili mama aku.. ada juga anak dia sorang yg bakal ke jinjang pelamin.. Hahaha mana taknya nak harapkan anak ppuan dia yg sorang tu (aku) mcm bertahun lagi.. nak harapkan si Bob.. pun mcm bertahun la lagi.. tetiba si Skema sibuk2 gatal nak kawin sudah.. hahaha ok la tu.. langkah 2 bendul.. kira hebat la tu.. aku sbg kakak pasti la tumpang gembira.. Bob pun happy je.. kami tiada sebarang bantahan.. kalu dah tiba seru dia utk kawin.. ya apa salahnya.. bagus la.. kami tumpang sibuk je.

Sememangnya, kami (aku dan bbrp ahli famili yg lain) tak sangka.. mama aku dpt menerima hakikatnya..Uih korang tak kenal mama aku.. hehe dia seorang yg garang n tegas. Masa mula2 Skema bg hint nak kawin.. mama aku libas ckp.. "Abis belajar pun belum lagi.. dah gatal nak kawin?" muahaha kami hanya mampu gelakkan dia.. tu antara alasan kenapa Bob xmo kawin.. sbb dia tau mama aku ni garang malah cerewet... plus Bob ni syg bebenar kat mama dia.. kalu hitam ckp mama dia.. maka hitam la dia.. kalu mama dia kata kawin dgn A.. kawin la dia dgn A walaupun hati x hingin.. kira anak soleh la nie..

Kira mula2 Skema mmg dpt tentangan yg hebat dari mama aku.. alasan adik aku nak cepat kawin adalah sbb mereka dah nak abis study.. lepas ni kena base kat hospital.. krn cinta sejati.. mereka tidak mahu berpisah.. hehe kerana takut buah hati intan payung dikebas org.. ialah dah berjauhan.. biasa la kan.. so kalu ada ikatan seperti suami ister.. senang nak apply kat satu hospital nie.. Tapi mama aku siap ckp dgn Skema, tu x payah risau.. dia ada ramai kawan dlm Kementerian dia.. utk sumbat 2 2 org tu dlm hospital.. Hehe sanggup mama aku guna cabel dia, semata2 xnak adik aku ni kawin.. Tapi alhamdulillah, akhirnya mama aku dapat terima bakal adik ipar aku nie..

Bakal adik ipar aku ni, orang Terengganu (erkkk satu negeri dgn DIA), kira lepas ni adik aku jadi org ganu kita la lepas ni.. muahahaha.. fuh jauh tu... Bakal adik ipar aku ni.. nampak dlm pic baik ler... comel2 gitu n skema2 juga.. kalu tanya kat Skema, mmg puji melangit la budak tu.. kekasih dia la yg terhebat di alam semesta nie.. hehe tp aku dpt rasakan she is nice girl.. x sabar nak kenal dia (mbuli sebenarnya)

Yang pastinya, Jumaat lepas mama n papa ku telah pergi merisik bakal adik ipar aku nie... dan pertengahan bulan depan mereka akan bertunang.. YIPPIEEEE... mesti Skema sedang menyanyi dgn gumbira di dlm hati.. hehe dan dia sempat tanya nak sponsor apa utk pertunangan dia.. aku ckp dgn Bob.. aku akan sponsor "seikat pisang dan sekilo gula" , Bob hanya gelak je... dan dia booked nak sponsor buah2an..

Bagi aku "Seikat pisang n sekilo gula" ada citer disebalik kata2 nie.. ia mbuatkan aku teringat pd atuk kesygnku... dan betapa aku merindui beliau...

Anyway, tahniah wahai adik ku.. akhirnya telah mendapat restu dr mama ku.. cuma babahku pula yg kurang setuju pula... hehehe tak apa.. yg tu aku akan uruskan.. all i want is to see my brother happy..

No comments: