Wednesday 4 February 2009

Mr B (The End)

All I'm looking for just a LOVE.. But what do i get? Just a messy massy problems.. (Not with Mr B) Cuma perasaan utk mlm nie (sedang kumpul mood nak update blog)

Alhamdulillah, selepas mendapatkan bbrp pendapat dr kawan2 aku.. Mostly ramai yg syorkan agar aku x masuk campur dlm masalah rumah tangga orang dan ada juga yg bg galakan kpd aku supaya aku ajar lelaki yg xtau malu nie..

Dan akhirnya, selepas bbrp kali Kak Maya ni call aku.. aku buat keputusan utk lupakan sahaja hasrat aku.. di mana aku x jadi jumpa pun Kak Maya n ajar Mr B.. Sbb Mr D ckp aku tiada terlibat pun dlm masalah ni.. di mana aku mana ada skandal dgn Mr B, hanya mangsa penipuan sahaja.. dan aku tiada kerugian apa2.. dan aku tiada menyimpan sebarang perasaan terhadap dia.. Dan aku terpaksa setuju dgn nasihat dia.. Krn ada benar disebalik kata2nya.

Lagi pun Kak Maya salah faham pula dgn aku, dia sangkakan aku nak jumpa dia, di masa yg sama aku kantoikan laki dia pada hari tersebut juga.. eemm lagi pun aku ada perasan musykil dan pelik dgn Kak Maya yg mbuatkan aku rasa x sedap hati.. Why she so nice to me n so cool... aku rasa dia mcm ada udang sebalik batu juga


Lagi pun Mr D, telah memberi pendapat dia bahawa jika aku berjaya kantoikan MR B sekali pun, ianya masih x releven utk dijadikan bukti sbg Mr B ada skandal di luar umah.. Krn nya kami nak jumpa di khalayak org ramai dan bukannya nak berlagak mcm couple (eeeyueeeewwww x kuasa i), Mr B boleh katakan aku n dia hanya kawan. Lain la kalu kantoi aku n Mr B dlm bilik hotel mana (erkkk tlg la.. simpang 44 k) then adalah bukti yg kukuh mmg Mr B curang terhadap Kak Maya. Dan aku terpaksa setuju dgn kenyataan Mr D, xde guna aku perangkap Mr B krn tidak mbawa sebarang faedah kpd aku tp hanya menambah masalah kepada aku.

Oleh krn aku x jadi jumpa Kak Maya, aku setuju dgn dia utk tanya pd Mr B, knp buat mcm ni kpd Kak Maya.. Maka aku pun menjalankan tugas ku sbg wanita dan rakan kpd Kak Maya... Aku kol Mr B, hari jumaat lepas (mlm dlm kul 11).. dan dia masih xtau yg aku dah tau siapa dia. Mmg sgt menyakitkan hati, dia masih x nak ngaku.. ni ant perbualan kami yg aku ingat la..

Aku:Nak tanya sikit boleh? awak ada tipu sy apa2 ke spjg berkawan dgn sy.

Mr B: Emmmm entah la.. sy x ingat ada tipu ke x.. (ni jawapan lelaki yg suka ngelak dr mengaku atau berckp jujur.. )

Aku: Lorrrr, xkan awak xtau or x ingat yg awak ada tipu sy ke x? Kalau ada ada ckp ada.. kalu xde ckp shj la xde.. kan senang.. (cuba pancing)

Mr B: Sungguh awak, sy x ingat la.. knp tanya nie.. (masih xnak ngaku)

Aku: eemm kalu mcm tu xpe la.. cuma sy nak ngaku yg sy ada tipu awak.. sy minta maaf la.. awak jgn marah k. sbb tu sy tanya awak ada tipu sy ke x?

Mr B: awak tipu apa? ish sy x marah la..sy akan maafkan kalu awak ada tipu sy.. dan sy harap awak maafkan sy jika sy ada tipu awak (ayat masih cover line)

Aku: so mmg betul la awak ada tipu sy? (Cuba pancing lagi)

Mr B: Betul la awak, sy x ingat la.. kalu sy ada tipu awak ke x.. (Erkkk helloooo, xkan xleh ingat yg dia tipu aku kata masih bujang... eeee grutus aku dlm hati.. geram betul aku dgn mamat ni)

Aku: Okla, sy tipu awak part yg sy ckp sy tido umah bf sy.. sy buat mcm tu sbb nak buat awak x suka sy.. (cuba pancing kali ke brp tah.. cuba paksa dia ngaku kesalahan dia..)

Mr B: fuhh, lapangnya dada sy dgr.. awak tau x betapa nak pecah dada sy bila awak ckp hari tu awak ada kat umah bf awak.. awak tau kan sy x suka awak buat mcm ni.. kalu sy ni ada sakit jantung.. mesti dah mati sakit jantung tau masa tu (eh eh.. lebih2 pulak mamat ni.. masih xmo ngaku lagi tu.. )

Aku: so awak xnak ngaku la yg awak ada tipu sy?

Mr B: xde. (Ego n nak cover line.. gini la perangai org laki nie)

Aku: Okla, sebenarnya sy dah tau siapa awak.. Kak Maya dah call sy yang awak tu suami dia n ada 4 org anak ppuan semuanya..

Mr B: ...........

Aku: Helloooo, awak ada lagi ke? aii xkan terkedu kot sy dah tau rahsia awak.. nak ngaku bujang smp bilanya?? anak dah 4.. smp hati tipu sy.. Kak Maya dah citer semua kat sy.. yg awak ada mgatal dgn ppuan lain juga..

Mr B: yea ada.. lagi apa yg Kak Maya dah bgtau awak.. awka x faham masalah sy.. (masih xmo minta maaf sbb tipu aku tu.. ish ish ish... mmg dah biasa sgt menipu org)

Ini lah lelaki.. dah kantoi pun masih nak cover line.. hahaha.. mlm tu mmg aku fire tinger dia kaw kaw... So, aku tanya la dia.. knp dia buat mcm ni kat bini dia.. alasan dia.. sbb bini dia suka pukul dia (haha aku mmg tergelak besar masa dgr), aku ckp.. apa punya suami awak nie.. Kalu x suka dgn perbuatan isteri awak tegur cara baik.. kalu perlu didik bini tu.. ni x.. biarkan je.. alasan dia sbb dia x suka nak bertindak kasar.. abis.. dia nak biarkan je?? lantak ko la labuuuu, aku pun xmo la ada suami yg xle didik aku dgn baik..

Aku nasihatkan dia elok2.. supaya berbaik dgn Kak Maya.. kalu dia xle juga, then lepaskan la Kak Maya tu.. ksian juga kalu diikat tanpa tali ni.. Mr B kata x sanggup sbb ksiankan anak2.. aku pesan then baik2 la dgn bini dia... stiap masalah ada jln penyelesaiaan nya.. Ada ke patut dia dia ckp xmo gak.. dan dia nak aku jaga anak2 dia.. sbb anak2 dia pandai..

Uhhh, hellooooo.. wei dah kantoi tipu aku.. lagi mau ada hati dgn aku jaga anak2 dia.. ingat aku ni apa? pastu siap ckp syg aku.. errkk helloooooo wake uppp!!! mentang2 la aku tegur ko cara baik.. bukan cara hempukkk (mcm bini ko buat) masih x insaf n serik tu... mmg dasar jantan gatal miang n x guna!!!!!

Lepas marah2 dia dgn cara baik.. aku p buat report duty dgn Kak Maya (tu pun sbb Kak Maya yg call aku.. sbb laki dia x blk umah lagi...) dan aku ckp itu shj yg mampu aku bantu, selebihnya sbg isteri pandai2 la pujuk suami.. (tp susah bila laki dah angau kat ppuan lain.. biol punya laki) dan aku nasihatkan juga agar Kak Maya jgn la buat mcm tu kat suami dia.. Ialah dosa gak tu.. kira x hormat suami..

Ahuuhhhh, lega satu masalah dah lepas.. syukur pd Allah beri petunjuk pd aku n Kak Maya.. Kalau x, xtau la aku brp lama kena tipu n berapa ramai ppuan kena tipu dgn dia.. siap janji nak kawin tu.. hahaha dgn aku pun dia ckp mcm tu.. bengong punya JANTAN.

Kepada kawan2 diluar sana, terutamanya yg dah kawin tu.. sila la pantau tingkah laku suami anda.. rajin2 la ambil tau pasal sms dia, called dia, email dia n chatting dia.. Aku bukan apa, hanya ckp berpandukan pengalaman aku (tu antara sbb takut juga nak kawin, takut suami x jujur dgn aku).. Aku ni ada pengalaman berkawan dgn suami org.. mcm2 feel aku dah jumpa.. Antara alasan yg diorang suka berikan.. ala kawan chat je, bukan jumpa ke or buat apa.. a'ah.. x buat apa la sgt.. flirting sana sini tu apa ke bendanya? ish tlg la.. kalu suami korang jumpa org mcm aku xpe gak.. aku sound direct je kalu pggl aku syg syg or ckp benda x senonoh or cinta cyber nie.. (dlm chatting ler)..

Ikhlas aku ngaku kadang2 aku kluar dgn suami org, tp hanya sbg kawan.. Dan aku selalu warning dorang.. Aku xmo ada sebarang hubungan lebih dr kawan.. (xtau la boleh pakai ke x konsep ni.. tp aku jarang2 la kluar dgn dorang.. mgkn stahun sekali 2 je) Dan selalunya aku x layan jika mereka dah lebih2 n mgatal dgn aku.. ish tlg la.. sungguh geli geleman aku n nyampah.. Kalau boleh aku xmo la kacau hak org.. sbb aku faham sgt perasaan yg umah tangga bergoyang krn org ketiga.

Kepada mereka yg masih bujang dan mencari calon suami or bf tu, hati2 la juga... jgn smp tersangkut suami org pula.. Mmg susah nak cam mereka ni hak org or suami org nie.. Aku mgkn ada tips skit.. xtau la releven ke x.. tp ni dr pengalaman aku la.. DIA mgkn suami org jika:-

1) dia tiada masa sgt utk kita.. asyik kena blk awal
2) susah nak contact dia... especially kalu mlm. (mcm2 alasan yg diberi n agak diterima pakai juga la) atau kita hanya boleh contact dia pada masa2 tertentu shj atau pd masa yg dibenarkan shj
3) sms kita pun lambat nak balas, phone call kita pun belum tentu dia leh jawap atau dia return call kita semula.
4) private number (sbb dia xnak kita leh trace dia), so hanya dia je leh call kita.. kita xle contact dia.
5) selalu tiada di saat kita perlukannya

Kalu nak lebih yakin lagi, sila la rujuk pd Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) bg di kawasan Selangor bertanya si polan2 ini sudah bernikah ke? aku rasa boleh kot tanya.. hehe ni aku kena tanya kawan JAIS aku.. boleh ke idak.

Nasihat aku berhati2 la.. bukan apa.. kalu dah terjerat dgn cinta suami org ni susah nak kluar sudah.. nanti jd mcm kawan aku sorang ni dah 6 thn bercinta dgn suami org.. yg mkn hati dia juga.. laki tu x juga cerai dgn bini dia (padahal dolu2 beriya sakan nak cerai, bini tu la bini ni la) dan yg kelakarnya anak bertambah juga.. dan dia x ambil juga kawan aku ni sbg bini no 2 pula.. Dah bukan jodoh mereka.. tp yg ksiannya kawan aku masih x dpt kluar dr perhubungan itu, walaupun diri merana n mkn hati krn SAYANG kan pd laki tersebut...

Bukan aku ckp x elok jadi bini no 2, 3 or 4 ni.. cuma ialah.. kalu boleh buat la cara baik.. jgn rosakkan rumah tangga org.. Mgkn dah korang dijodohkan bermadu.. maka redha je la..

Hahaha apa yg aku bebelkan nie?? ok ok kisah Mr B dah tamat.. aku harap.. dia n Kak Maya jgn la kacau aku sudah (henti2kan la call aku).. nanti 2 2 aku sekeh baru tau.. muahahaha dan aku turut doakan agar mereka dpt selamatkan rumah tangga mereka.

p/s- Nanti aku citer pula pasal Mr D.. tu pun ada citer menarik yg nak diciterkan.. tp nanti2 la yea..

1 comment:

Anonymous said...

haih macam2 kan lelaki ni? kit apompuan juga macam-macam. huhuhu aurora, kalu kisah2 ko ni dihimpun kan dah leh jadik novel 7 jilid dah ni (mcm harry potter yewwww!)

itot